onsdag 24 september 2008

Teberusad

Sitter mitt i studiestressen och det hjälper inte direkt att man ligger efter. Så egentligen har jag inte tid alls för att blogga. Men jag måste bara uttrycka min stora respekt för de människor som gjort den kvalité av dancong yulan xiang jag har några gram av kvar i min tehylla. Håller på med en session av detta te just nu och ända sen jag först provade det i våras har jag varit ohjälpligt fast. Det är helt klart ett av det absolut bästa teer jag druckit.

Vidare har jag detta te lite som standard för vad som är ett bra te för mig. Det har många egenskaper jag värderar högt hos ett te och ekologiskt på köpet! Men förutom utsökt smak och bra produktion så lyckas detta te med något som jag sällan skådar hos teer överlag: Förmågan att greppa tag om mitt hjärta, friska upp kroppen och ta mitt sinne till nya höjder. Det kanske inte är den högsta graden te eller det mest omtyckta. En del tycker t.om. att det är "so-so". Men för mig är detta en riktig skatt bland teer.

1 kommentar:

Tekoppen sa...

Du lyckas verkligen förmedla din uppskattning för teet! Jag blir riktigt hagalen.